Powiadom mnie, gdy produkt będzie dostępny Poinformujemy Cię, gdy produkt pojawi się w magazynie. Po prostu zostaw poniżej swój adres e-mail.
Email Quantity Nie będziemy udostępniać Twojego adresu nikomu innemu.
0

Koszyk

Praca na stojąco

Jak ułatwić sobie pracę na stojąco przy komputerze?

By 20 września 2017 3 komentarze

Pokażę Ci dzisiaj jak możesz sobie ułatwić życie pracując na komputerze na stojąco, gdy Twoje mięśnie nie są jeszcze gotowe na wiele godzin pracy w pozycji stojącej.

Ten sposób sprawdzi się również, gdy masz tak dużo zadań i pracy do wykonania, że nie możesz sobie pozwolić na odpoczynek.

Dzięki tym kilku trikom, będziesz w stanie pracować dłużej w pozycji stojącej bez nadmiernego zmęczenia.

Podstawa to oczywiście podnóżek. Samo opieranie nogi na podnóżku odciąży Twoje nogi i kręgosłup – ale co jeszcze możesz zrobić?

Będziesz potrzebować kilku pomocy, rekwizytów.

Pierwszy to piłka fitness do ćwiczeń. Możesz taką piłkę zamówić łatwo na Allegro lub gdziekolwiek w internecie lub kupić po prostu w jakimś sklepie sportowym czy też nawet w supermarkecie. Ja wszystkie opisane tutaj przyrządy zakupiłem w Decathlonie.

Nie jest to duży wydatek a piłkę taką możesz jeszcze wykorzystać później do robienia ćwiczeń różnego rodzaju, praktycznie na każdą część ciała lub wykorzystać ją do siedzenia np. przed telewizorem gdy chcesz odpocząć ale siedzieć przy tym w bardziej ergonomiczny sposób.

Drugi przedmiot, który może Ci się przydać i warto zakupić to taki gumowy dysk, na którym można również wykonywać masę ćwiczeń, głównie na nogi jak i ćwiczyć balans ciała. My go wykorzystamy do pracy na stojąco.

Trzeci przedmiot, który Ci się przyda i warto w niego zainwestować to rolka do ćwiczeń.

Rolka ma takie specjalne wypustki i służy do rozluźniania oraz do rozbijania twardych i zmęczonych mięśni.

Dzięki niej rozmasujesz i rozluźnisz mięśnie praktycznie całego ciała.

Producenci takich przyrządów umieszczają w instrukcji bądź na stronie internetowej zestawy ćwiczeń, które możesz wykonywać za pomocą danego przedmiotu.

My wykorzystamy tą rolkę do pracy na stojąco, gdy pracujesz przy tradycyjnym biurku i wykorzystujesz np. kartonową nakładkę do pracy na stojąco.

TRIK #1

Jak ułatwić sobie życie pracując na stojąco przy komputerze

Pierwszy trik to umieszczenie piłki między ścianą a Twoimi plecami bądź pośladkami.

Ten sposób oczywiście sprawdzi się, gdy możesz umieścić biurko tak, żeby było blisko ściany i żeby nadal mieć dobre doświetlenie światła słonecznego i ogólnie, żeby w danym miejscu czuć się komfortowo.

Piłkę umieść za plecami lub za pośladkami i oprzyj się delikatnie o nią. Wyreguluj wysokość piłki tak, żeby czuć komfort i dobre podparcie.

Oczywiście trik z piłką za plecami możesz wykorzystać również pracując na stojąco przy tradycyjnym biurku z wykorzystaniem nakładki do pracy na stojąco.

TRIK #2

Jak ułatwić sobie życie pracując na stojąco przy komputerze

Drugi sposób z wykorzystaniem piłki to umieszczenie jej pomiędzy nogami biurka. Akurat w przypadku biurka Active Desk – piłka mieści się idealnie, jest zablokowana i stabilna.

Teraz możesz oprzeć jedną nogę o piłkę i zmieniać co jakiś czas nogę na drugą.

Staraj się przyjąć sylwetkę wyprostowaną. Nie garb się ani nie przechylaj się nadmiernie do tyłu.

TRIK #3

Trzeci trik to balansowanie na dysku.

Najpierw podnieś o jeden lub dwa poziomy blat biurka do góry.

Następnie stań na dysku przed biurkiem i zacznij pracować. Zobaczysz, że to całkiem fajna zabawa przy okazji.

Balansowanie sprawi, że Twoje mięśnie będą pracować, nie będziesz czuć aż takiego zmęczenia, a Twój mózg będzie bardziej aktywny i lepiej pracował.

TRIK #4


Czwarty trik dotyczy pracy z wykorzystaniem nakładki na biurko tradycyjne.

Jeżeli jeszcze do tej pory nie masz pomysłu na podnóżek to teraz Ci go pokażę 🙂

Umieść rolkę pod stopą i zacznij się o nią opierać. Możesz też rolować sobie ruszając nogą.

Zmieniaj nogi według uznania.

Możesz też wykorzystać wspomniany wcześniej dysk.

Zamiast rolki połóż wtedy dysk pod stopą i zacznij opierać na nim stopę.

W przypadku stania przy tradycyjnym biurku problemem może być przestrzeń ograniczająca nasze kolano, gdy chcemy skorzystać z podnóżka. Dlatego nie każdy rodzaj podnóżka w tym przypadku się sprawdzi.

Natomiast rolka lub dysk sprawdzają się znakomicie w tym przypadku.

Ich dodatkową zaletą jest fakt, iż nie są one „sztywne” więc można ruszać nogą i stymulować dodatkowo mięśnie oraz obwody mózgowe.

Mam nadzieję, że przetestujesz omówione tutaj sposoby, i że pomogą one Tobie w ulżeniu czy też po prostu pomogą Ci jeszcze bardziej komfortowo pracować z zachowaniem ergonomii pracy przy komputerze na stojąco.

Podziel się proszę w komentarzach swoimi doświadczeniami. Jeżeli wypróbujesz któryś z wymienionych tutaj trików to napisz proszę w komentarzach.

Join the discussion 3 komentarze

Leave a Reply

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: hello@themenectar.com