Powiadom mnie, gdy produkt będzie dostępny Poinformujemy Cię, gdy produkt pojawi się w magazynie. Po prostu zostaw poniżej swój adres e-mail.
Email Quantity Nie będziemy udostępniać Twojego adresu nikomu innemu.
0

Koszyk

Praca na stojącoSukcesŻyj na własnych warunkach

Jak zadbać o dobre samopoczucie pracując cały dzień przed komputerem bez korzystania z używek?

By 6 września 2017 No Comments

Jak zadbać o dobre samopoczucie pracując cały dzień przed komputerem bez korzystania z używek?

9 rzeczy, które musisz wiedzieć, żeby zadbać o swoje samopoczucie w trakcie dnia pracy przy komputerze.

Praca przy komputerze potrafi być niejednokrotnie bardziej męcząca i wpływać źle na samopoczucie niż praca fizyczna. Dlaczego? Większość osób pracuje na siedząco, (bo tak się przyjęło) a to powoduje szereg schorzeń i bólów. Następnie, osoby pracujące przy komputerze wpatrują się cały dzień w monitor co może źle wpływać na samopoczucie a szczególnie może objawiać się bólami głowy, skroni, okolic oczu oraz samych oczu.

Praca przy komputerze jest zazwyczaj związana z zwiększonym wysiłkiem myślowym a co za tym idzie, dużym zużyciem energii przez mózg. Złe odżywianie – zbyt rzadkie posiłki, niewłaściwe wartości odżywcze mogą doprowadzić do szybkiego wyczerpania organizmu a szczególnie zmęczenia „głowy” i niemożności podejmowania decyzji. Na nasze samopoczucie w trakcie dnia pracy wpływa wiele czynników, których nie zawsze jesteśmy wstanie zidentyfikować, lub na które nie mamy do końca wpływu. Jest jednak szereg rzeczy, zachowań i naszych świadomych decyzji, które mogą Tobie znacznie ułatwić życie pracując regularnie długie godziny przy komputerze.

Poniżej znajdziesz listę rzeczy, które mi udało się zidentyfikować i których przestrzeganie ma pozytywny wpływ na dobre samopoczucie. Lista nie jest ułożona wg. jakiejś specyficznej kolejności tylko raczej wg. myśli, które miałem akurat w głowie 😉

  1. Skup się na rzeczach na które masz wpływ. To nauka prosto z nurtu zwanego stoicyzmem (polecam poszukać lektury mówiącej o stoicyzmie i zgłębić temat). Na pogodę nie masz wpływu jeżeli chcesz działać z danego miejsca i przeprowadzka nie wchodzi w grę. Jeżeli więc za oknem jest pogoda, która Ciebie przygnębia to postaraj się zbudować w sobie własną pogodę ducha. Tej za oknem nie zmienisz, chyba że możesz się spakować i polecieć w cieplejszy klimat.
  2. Pracuj większość czasu na stojąco. Zwiększysz poziom swojej energii. Zredukujesz bóle kręgosłupa i karku. Pracując na stojąco staniesz się bardziej kreatywny/a i produktywny/a. Jeżeli chcesz poszerzyć wiedzę na ten temat to polecam ten artykuł na blogu: http://standidesk.pl/jak-pozbyc-sie-bolu-kregoslupa/ oraz poradnik o pracy na stojąco: http://standidesk.pl/ebook. Jeżeli potrzebujesz biurka do pracy na stojąco to w internecie znajdziesz już kilka rozwiązań. Możesz też sprawdzić tutaj: http://standidesk.pl/produkty
  3. Rób przerwy na szybkie ćwiczenia mobilizacyjne. Ustaw sobie timer, aplikację typu pomodoro lub zapisz z góry w kalendarzu przypomnienia, żeby co godzinę wykonać kilka prostych ćwiczeń. Ćwiczenia te mają na celu pobudzić Twoje krążenie, dodać Ci energii oraz rozluźnić i rozciągnąć mięśnie, które się „zastały” w trakcie pracy przy komputerze. Poczujesz odświeżenie i dodatkową motywację do pracy. Jakie ćwiczenia wykonywać? Możesz znaleźć w internecie mnóstwo zestawów prostych ćwiczeń do robienia w przerwach w pracy przy komputerze lub zobaczyć zestaw, który przygotowałem w tym darmowych poradniku: http://standidesk.pl/ebook
  4. Zrób przynajmniej jedną dłuższą przerwę 15-30 minut na spacer na świeżym powietrzu. Dłuższa sekwencja ruchu oraz dotlenienie organizmu rozluźni oraz odstresuje Twój organizm.
  5. Jeżeli już mowa o dotlenieniu to zadbaj o przewietrzanie pomieszczenia, w którym pracujesz oraz o optymalną temperaturę, w której czujesz się komfortowo.
  6. Jedz zdrowe i lekkie przekąski. Lepiej jedz częściej ale mniejsze porcje. Unikaj tłustych i obfitych posiłków bo one zabiorą Ci energię i sprawią, że będziesz się czuć sennie. Jedz owoce, warzywa, ciemne pieczywo, orzechy, które doładują Twoje obwody mózgowe oraz zadbaj o posiłki z wysoką zawartością białka. Jeżeli masz swoje ulubione posiłki, które czujesz, że nie są najzdrowszym wyborem to możesz je zjeść ale w znacznie mniejszej porcji, np. 1/3 tego co normalnie. Resztę zastąp czymś zdrowszym. Jak zawsze możesz skorzystać z dobrodziejstwa Google do znalezienia odpowiedniej diety.
  7. Spoglądaj co 15-30 min przez okno i przez chwilę wpatrz się w jakiś punkt za oknem w oddali. Zredukujesz wtedy nadmierne zmęczenie oczu. Możesz pobrać aplikację, która pomoże Ci w przypominaniu o tym : http://eyeleo.com
  8. Pamiętaj o dobrym nawodnieniu. Pij przede wszystkim dużo wody. Najlepiej mineralnej. Spożywaj również inne napoje takie jak naturalne soki. Kawa i herbata odwadniają organizm więc musisz pamiętać o dodatkowym nawodnieniu po spożyciu tych trunków. Jeżeli kusi Cię, żeby spożyć któryś z napojów energetycznych to lepiej zamiast tego zjedz łyżeczkę lub kostkę brązowego cukru. Będzie to zdrowsza alternatywa, która też da Tobie chwilę euforii związanej z przyjęciem dużej dawki cukru do organizmu 🙂 Jak zawsze jest na to aplikacja : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.northpark.drinkwater&hl=pl lub dla posiadaczy iPhone’a : https://itunes.apple.com/pl/app/my-water-balance-daily-drink-tracker-reminder/id964748094?l=pl&mt=8
  9. Jeżeli czujesz, że masz duży zjazd energii lub kompletną pustkę w głowie, spróbuj zrobić sobie 20 minutową drzemkę. Dlaczego 20 minut? Wynika to z badań. W ciągu 20 minut nie zdążymy wpaść w fazę głębokiego snu. Jeżeli ktoś wyrwałby Ciebie z tej fazy snu to będziesz mieć gorsze samopoczucie niż bez snu. Dlatego lepiej trzymaj się 20 minut. Zregenerujesz się wystarczająco, żeby dokończyć pracę i mieć jeszcze energię na pozostałe zajęcia w ciągu dnia. Nie zapomnij ustawić budzika! 😉

Jak widzisz jest kilka punktów, których możesz się trzymać w trakcie pracy i na które masz wpływ.

Żeby odnieść sukces najlepiej spisz sobie swój własny harmonogram oraz wszystkie przypomnienia związane z powyższymi punktami w kalendarzu. Tym sposobem nie zapomnisz o niczym i zadbasz o swoje dobre samopoczucie każdego dnia pracy 🙂

Tutaj możesz ściągnąć przykładowy harmonogram z uwzględnieniem opisanych punktów.

Czego jeszcze nie wymieniłem na tej liście a co może być przydatne by zadbać o dobre samopoczucie pracując przy komputerze? Napisz w komentarzach.

 

Leave a Reply

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: hello@themenectar.com